11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


se.cs.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
 ISE 203Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Değişik üretim sistemleri için çizelgeleme sistemleri kurmak amacıyla mevcut olan temel yöntem ve teknikleri kullanabilecektir
  • Çizelgelemede karşılaşılan tipik sorunlarını çözmek için matematiksel modeller geliştirebilecektir
  • Çizelgeleme sorunlarının çözümünde kullanılan matematiksel modelleri ilgili yazılımları kodlayarak sonuçlarını analiz edebilecektir.
  • Sıralama ve çizelgeleme sistemlerinin pratikte nasıl uygulanacağını analiz edebilecektir
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Springer Bölüm 1; Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008, Bölüm 1
2 Notasyon, Dağıtım Kuralları Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Bölüm 2,3; Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008, Bölüm 2, 14
3 Matematiksel Programlama, Dal-Sınır Algoritması Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Springer, Ek A; Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008, Ek A
4 Kurban Bayramı
5 Tek makina çizelgelemesi Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008, Bölüm 3,4
6 Tek makina çizelgelemesi Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008, Bölüm 3,4
7 Tek makina çizelgelemesi Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008, Bölüm 3,4
8 Arasınav
9 Esnek Montaj Hatlarının Çizelgelemesi Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Springer Bölüm 6
10 Esnek Montaj Hatlarının Çizelgelemesi Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Springer Bölüm 6
11 Atölye Çizelgelemesi Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Springer Bölüm 5; Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008, Bölüm 7
12 Atölye Çizelgelemesi Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Springer Bölüm 5; Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008, Bölüm 7
13 İşgücü Çizelgelemesi Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Springer Bölüm 12
14 Proje sunumları
15 Tekrar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Planning and Scheduling in Manufacturing and services, M. L. Pinedo, 2005, Springer, • Scheduling: Theory, Algorithms and Systems, Pinedo, M., Springer, 3e, 2008
Önerilen Okumalar/Materyaller Principles of Sequencing and Scheduling, K. Baker and D. Trietsch, Wiley, 2007

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
15
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
3
2
Portfolyo
Ödev
3
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
5
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
1
15
    Toplam
114

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Gerçek hayata ilişkin sorunları tanımlayarak, yazılım proje, süreç ve ürününe ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek
2 Yazılım mimarisi, bileşenleri, arayüzleri ve sisteme ait diğer bileşenleri tanımlayabilmek
3 Kodlama, doğrulama (verification), birim testleri (unit testing) ve hata ayıklama (dubugging) konularını da içerecek şekilde yazılım geliştirebilmek X
4 Programın davranışlarını, yürütüm koşullarını, ve beklenen sonuçlara göre yazılımı sınayarak doğrulayabilmek
5 Yazılımın çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek
6 Yazılımın yaşam sürecinde, yazılımın diğer yazılım sistemleri ile olan entegrasyonunu sağlamak, yazılımda yapılan değişiklikleri yönetmek, yazılımın piyasa sürümlerini ve ara sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek, izleyebilmek ve denetleyebilmek
7 Yazılım mühendisliğine yönelik gereksinimlerin anlaşılması, olurluluk çalışmalarına göre hedeflerin saptanması, süreçlerin planlanması, çıktıların belirlenmesi, kaynak planlamalarının yapılması, maliyetlerin saptanması, kaynakların tahsisi, risk yönetimi, kalite planlaması konularında bilgi sahibi olmak
8 Yazılım mühendisliği süreçlerini tanımlayabilme, uygulayabilme, değerlendirebilme, ölçme, yönetme, değiştirme ve geliştirme konularında bilgi sahibi olmak
9 Yazılım gereksinimi, tasarımı, geliştirmesi, sınaması, bakımı, yapılanışı, yönetimi ve kalitesi konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri bilmek, kullanabilme pratiğine sahip olmak
10 Yazılım yaşam döngüsü süreçlerinde, yazılım kalitesi, kalite modelleri ve karakteristikleri konularını bilmek, temel kalite ölçümlerini yapabilmek ve bunları yazılım geliştirme, doğrulama ve sınama konularıyla birlikte yorumlayabilmek
11 Başta bilgisayar mühendisliği, yönetim, matematik, proje yönetimi, kalite yönetimi, yazılım ergonomisi ve sistem mühendisliği olmak üzere, yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara ve değerlere sahip diğer disiplinler hakkında bilgi sahibi olmak X
12 Genelde mühendislik özelde yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek, uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak
13

Yabancı dil kullanarak konusuna ait yayınları takip edebilmek, meslektaşları ile iletişim kurabilmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010